Up all night - kapitel 5

Ge gärna feedback, kommentera vad du tycker är bra och om du vill att ditt namn ska vara med i berättelsen!

 

______________________________________________________________________________________Large

Min mage knorrar högt och jag lägger en hand på den som för att tysta den. Från att ha varit fotbollstjej i så gott som hela mitt liv till att försöka trappa ner på maten eftersom jag inte rör på mig lika ofta, det är svårt. Jag är van vid att äta mycket. Det var min mage med, så den protesterar högljutt. Vid det tredje knorret på cirka två minuter ger jag upp och går ut i köket för att leta reda på något att äta.

”Deni” ropar jag och får ett svar ”vill du ha något att äta?”

Denise kommer försiktigt gående på hälarna in i köket. Jag kollar på henne med en frågande blick.

”Jag har just målat tånaglarna, det är därför jag får som jag går.” säger hon och skrattar åt mina höjda ögonbryn.

”Jag tänkte göra spaghetti och köttfärssås, vill du ha?”

”Ja, men det skulle väl vara gott. Och kul att se hur ni svenskar gör den, ni gör allting konstigt.” säger hon och skrattar ännu en gång åt mitt ansiktsuttryck. Jag gissar att jag ser ganska besviken ut. 

Jag börjar hacka lök medan Deni kokar spaghetti. Min mobil plingar till och jag kollar vad det är. Det är ett sms från Niall. Hej, jag och killarna tänkte gå ut ikväll och vi har bestämt att vi ska ta med lite fler, har du lust att följa? Jag ler för mig själv och svarar: Skulle jättegärna ha gjort det men jag har bestämt med någon annan att jag ska ut ikväll. Några minuter senare för jag ett svar: Men! Först säger Louis flickvän att hon inte ska med och nu säger du det. Vi är nog ändå inte så populära som alla säger ;) Jag skrattar och lägger undan mobilen och fortsätter laga mat.

 

20 minuter senare sitter både jag och Deni bakåtlutade vid köksbordet och håller oss för våra fulla magar.

”Jag ska aldrig mer klaga på svenska recept på saker, det här var då det godaste jag någonsin ätit!” säger hon.

”Ja, jag är känd därhemma för min underbara pasta bolognese” säger jag och lägger till italiensk betoning på pasta bolognese. Klockan på väggen visar att det bara är en och en halv timme tills jag och Eleanor ska träffas. Jag ställer mig upp och börjar duka undan.

 

En och en halv timme senare står jag vid glasskiosken där vi bestämde att vi skulle träffas. Jag har på mig en av Denis klänningar som hon ungefär tvingade på mig. Den är grå och slutar precis ovanför knäna, den är öppen i ryggen och jag har en freebra på mig och jag är inte bekväm alls. Deni sminkade mig också och fixade mitt hår och jag känner knappt igen mig själv. Jag har ögonskugga och målade ögonbryn, håret är fixat och det är en slapp beachlook. Det är i alla fall så hon beskrev det. Jag tycker det ser ut som när man har nyvaknat, men det är visst modernt nu. På fötterna har Deni på något magiskt sätt fått på mig klackar och lärt mig att gå i dem. Hon misstänker nästan att hon kan trolla, för jag har aldrig förut gått med på att ha högklackat. Jag står utanför kiosken i ungefär en minut innan jag hör någon ropa mitt namn.

”Eeeemma” jag vänder mig om och där kommer Eleanor gående. Jag går och möter henne. Hon har på sig en enkel svart klänning och ser helt underbar ut.

”Klubben ligger där borta” säger hon och nickar med huvudet. ”Kom så går vi.”

Efter cirka 5 minuter är vi vid baren/klubben. Kön ringlar flera mil lång och musiken dunkar så fönstrerna spricker. Okej, lite överdrift av mig. Men kön är hur lång som helst och musiken hör man ända ut. Eleanor struntar i kön och går längst fram och mumlar några ord till vakten. Han nickar och öppnar repet utan vidare frågor och Eleanor tar mig i handen och drar in mig. Inne på klubben är det redan fullt med folk. Tjejer med pinnsmala ben och killar med värsta musklerna. Jag känner att det här inte riktigt är mitt ställe men jag följer modigt med Eleanor längre in i lokalen. Vi går ut på dansgolvet och jag känner hur musiken dunkar igenom hela kroppen. Jag börjar dansa, låter fötterna flytta på sig som de själva vill och håret svänger i takt med musiken. Eleanor gör samma sak och jag märker att hon är väldigt bra på att dansa. Det dröjer inte länge innan en kille kommer och börjar dansa bakom mig. Jag kollar på Eleanor för att checka av att han är okej och hon ger mig en kort nick, jag fortsätter dansa och han tar min hand. När jag vänder mig om får jag se en riktig skönhet. Han har kort svart hår, är brun och ler med perfekta vita tänder, hans ögon glittrar och under hans Ralph Lauren tröja ser jag att det finns gott om muskler. Han drar med mig ut från dansgolvet och den högljudda musiken.

”Vad heter du?” frågar han.

”Emma, och du?” säger jag och ler.

”William” säger han samtidigt som han kollar mig rakt in i ögonen. Vi går till baren och han köper en drink åt mig. Drinken är riktigt god men otålig för alkohol som jag är känner jag att allting börjar bli sådär lite roligare redan efter en drink. Han erbjuder sig att köpa en till men jag tackar vänligt nej eftersom jag inte vill att det ska bli några missöden ikväll. Jag går tillbaka till Eleanor med William i släptåg.

”Jag har ringt Louis.” säger hon ursäktande till mig samtidigt som William går bort till en annan tjej. Lika bra, jag kände ändå att det var något som inte riktigt stämde. ”Det var så många som stötte på mig och ville inte tro på att jag hade pojkvän, förlåt för att jag förstörde vår tjejkväll.

”Det är inga problem för mig, det ska bli kul att träffa han.” Vi går bort till baren igen och på något sätt lyckas hon lura på mig en drink till. Plötsligt bildas det en klump med folk i klubben, precis vid utgången.

”Vad händer?” frågar jag Eleanor.

”Jag skulle tro att Louis och hans vänner är här” säger Eleanor roat och jag kollar på henne med ett undrande ansiktsuttryck. ”Följ med så får du se.” Hon drar iväg med mig genom folkmassorna och armbågar sig fram till mitten av klumpen. Där står självaste One Direction. Jag och Niall får ögonkontakt och hans bistra min bryts genast med ett leende. Han armbågar Louis i sidan och pekar på mig och Eleanor. Jaa, nu fattar jag. Louis flickvän skulle bort och Eleanor ringde sin pojkvän Louis. Jag är inte alltid alltför snabbtänkt. Louis pekar på utgången och vi börjar dra oss ut och bort från folkmassorna.

 

Vi fortsätter kvällen på ett litet lugnare ställe. Det är en liten lokal klubb i utkanterna av London dit killarna visst brukar gå för lite lugn och ro. Precis som förra gången sitter vi och pratar om allt möjligt. Jag får reda på att Louis och Eleanor har varit tillsammans ganska länge nu. Liam hade nyss en tjej som heter Danielle men det blev för struligt mellan dem så det tog slut. Harry är ”the womenazier” enligt resten av världen men enligt honom själv försöker han bara hitta den rätta. Zayn är så gott som gift med Perrie, en tjej ur en sånggrupp som heter Little Mix, enligt Louis och Harry. Jag får även reda på att Niall är singel, jag vet inte varför, men det hugger till i magen då jag hör det. Niall sitter bredvid mig hela kvällen och varenda gång vi råkar röra vid varandra går det som en stöt genom hela kroppen.

 

Jag kommer hem kring fyra och precis när jag ska gå och lägga mig får jag ett sms. Hoppas du kom hem säkert, sov gott finis :-) jag svarar: Jag är hemma och ligger i sängen nu, jag tar ett djupt andetag och fortsätter har du kanske lust att göra något imorgon? Godnatt sötis! :-) Jag lägger ifrån mig mobilen innan jag får svar och somnar med ett leende på läpparna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback